POLSKA ANIMACJA PODBIJA ŚWIAT. SERIAL "ODO" WALCZY O ANNIE AWARDS!

Mała, ale bardzo przebojowa sówka Odo, główna postać polsko-brytyjskiego serialu podbiła już serca małych widzów w 151 krajach! Swój światowy sukces przypieczętować może już w tę sobotę 12 marca prestiżową nagrodą Annie Awards, bo produkcja zdobyła nominację Międzynarodowego Stowarzyszenia Filmu Animowanego (ASIFA-Hollywood) w Los Angeles w kategorii przedszkolnej dla najlepszego programu TV!

Postać Odo – uroczej sówki z olbrzymimi pokładami wiary w siebie – została stworzona w warszawskim studiu Letko z myślą o najmłodszych odbiorcach w wieku 3-5 lat. 52-odcinkowa seria ręcznie rysowanej animacji 2D w reżyserii Piotra Szczepanowicza i Mikołaja Pilchowskiego, wyprodukowana została we współpracy z brytyjskim studiem Sixteen South, oraz głównymi partnerami telewizyjnymi KiKA i Milkshake! Channel 5.

Tak wielki sukces serialu jest dla mnie niezwykle miłym zaskoczeniem, ale też potwierdzeniem tego, że polscy twórcy mogą konkurować z najlepszymi. Polska animacja zawsze była dostrzegana na świecie i jest ważnym elementem rynku filmowego, ale to widownia dzieci jest dla nas najważniejsza, to do nich chcemy dotrzeć, niezależnie w której części świata żyją – mówi Piotr Szczepanowicz, reżyser Odo, współtwórca Studia Letko – A nominacja do Annie Awards jest sama w sobie ogromnym wyróżnieniem i osiągnięciem twórczym.

Odo jest najmniejszą i jedyną sową w Leśnym Obozie oraz jest zdeterminowany, by udowodnić, że pomimo swoich rozmiarów nie brak mu chęci do wypróbowywania swoich możliwości. Komediowe i ciepłe przygody bohatera mają przekonać młodych odbiorców, że można oraz trzeba wierzyć w siebie i podejmować próbę własnego działania. Serial porusza ważne tematy i pokazuje, jak radzić sobie z niepowodzeniami, jednocześnie wspierając rozwój umiejętności społecznych. Robi to w sposób przemyślany, bo projekt wspierany jest przez konsultanta edukacyjnego – psycholog Nataschę N. Crandall.

– Kiedy rozpoczynaliśmy prace nad serialem w 2018 roku, byliśmy głęboko poruszeni badaniami mówiącymi o rosnącym poziomem lęku i depresji wśród dzieci. Po tym, przez co przeszli w ciągu ostatnich 2 lat, wiemy, że teraz bardziej niż kiedykolwiek, serial jest odpowiedzią na istniejące potrzeby – opowiada Colin Williams, showrunner, Sixteen South Originals Studio – Cieszymy się, że razem z naszym zespołem scenariuszowym mieliśmy przestrzeń by tworzyć właśnie te historie, które trzeba koniecznie dziś opowiedzieć – historie dotyczące uprzedzeń, potrzebie otwartości na innych, adopcji, samotności i przyjaźni.

Animacja została dostrzeżona na całym świecie nie tylko poprzez wyjątkową historię i głównego bohatera, ale też jej wygląd. Twórcy posłużyli się autorską techniką 2.5D, która jest połączeniem animacji w środowisku 2D z oświetleniem i cieniowaniem pochodzącym ze świata 3D.

Odo ma wspaniały i niepowtarzalny charakter, zależało nam na tym, aby styl produkcji był również wyjątkowy. Stworzyliśmy go w 2D z całym teatralnym pięknem tradycyjnej dwuwymiarowej animacji, ale dodając dużo głębi do serialu dzięki specjalnemu oświetleniu i cieniowaniu 3D, dając postaciom wrażenie 3D w świecie 2D. – opowiada Jakub Karwowski, producent wykonawczy Odo, współtwórca Studia Letko – Dodatkowo użyliśmy ciepłej ziemistej palety, aby wywołać uczucie przebywania na zewnątrz w słoneczny dzień, pełen kolorów, światła i energii – dodaje.

Serial jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Young Audiences Content Fund (YACF), a w Polsce można go oglądać od poniedziałku do piątku na kanale MiniMini+ oraz cały tydzień na platformie Canal+.

 Informacja prasowa