"PIOTRUŚ I WILK" NA POKŁADACH SAMOLOTÓW LUFTHANSY

Kolejne linie lotnicze zainteresowały się polską animacją dzięki projektowi Picture Poland.

Od 1 czerwca do końca września pasażerowie Lufthansy będą mogli oglądać 5 polskich filmów, wśród których znalazł się „ Piotruś i Wilk” Suzie Templeton. 

Ten animowany film lalkowy to największa od wielu lat koprodukcja w polskiej animacji. Zdjęcia w wielkich dekoracjach zbudowanych na halach w Łódzkim Centrum Filmowym i w Se-ma-forze trwały ponad 8 miesięcy. Ekipa produkcyjna liczyła ponad sto dwadzieścia osób. Film powstał w koprodukcji studia Se-ma-for Produkcja Filmowa z brytyjską firmą Break Thru przy współpracy norweskiego studia Storm i z udziałem finansowym telewizji Channel Four. W Polsce dofinansowania udzielił Polski Instytut Sztuki Filmowej. W Polsce wykonano lalki, dekoracje, zdjęcia i cyfrową obróbkę obrazu. "Piotruś i Wilk"  to film oparty na baśni muzycznej Sergiusza Prokofiewa, w sposób niesłychanie przejrzysty i szczery mówiący o sprawach najważniejszych: sile przyjaźni oraz ludzkiej dobroci, która stoi ponad wszystkim. Bohaterem opowieści jest Piotruś, nieśmiały chłopiec, zmuszony stawić czoła brutalnemu światu dorosłych. Wyzwanie jakie rzuci mu los sprawi, że Piotruś będzie musiał pokonać własne słabości, co pozwoli mu wkroczyć w kolejny etap dorastania – wybaczanie. 

Picture Poland jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego kraju w liniach lotniczych. Uczestniczący w projekcie przewoźnicy otrzymują katalog polskich filmów z ostatnich 10 lat. Licencje do filmów w całości sfinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej, który jest inicjatorem projektu. Filmy w pakiecie są dostępne dla pasażerów bezpłatnie, w osobnym katalogu pokładowego systemu rozrywki. Za realizację projektu odpowiada agencja Movie Mates Wojciecha Karubina. Lufthansa jest trzecią linią lotniczą, która dołączyła do projektu. Od 1 lipca 2015 r. polskie filmy dostępne są na pokładach Dreamlinerów Polskich Linii Lotniczych LOT, a od lutego 2016 r. mogą je oglądać pasażerowie Turkish Airlines.