TRZY POLSKIE PROJEKTY W PITCHINGU NA ANIMARKT

15 projektów krótkometrażowych animacji lalkowych, w tym trzy polskie - będzie rywalizować o nagrody w pierwszym pitchingu ANIMARKT, który odbędzie się w środę, 4 października, Natomiast czwartek, 5 października, upłynie pod znakiem spotkań i rozmów o koprodukcjach na rynku animacji.

ANIMARKT - wydarzenie dla studentów i profesjonalistów związanych z branżą animacji w tym roku odbywa się w Łodzi po raz drugi.

Spośród kilkudziesięciu nadesłanych projektów do finału pitchingu ANIMARKT zostało zakwalifikowanych 15 tytułów z dziewięciu krajów, w tym  trzy z Polski. Konkursowe prezentacje przed reprezentantami krajowych i zagranicznych producentów, dystrybutorów, nadawców telewizyjnych, oceni jury, w którym zasiądą: Veronique Encrenaz – szefowa projektów przy targach MIFA, Katerina Krejci – scenarzystka w Ceska Televize, Ben Tesseur – producent filmowy, reżyser i animator oraz Bartosz Kędzierski – reżyser filmów animowanych.

Wśród zakwalifikowanych polskich projektów znalazły się:

„Głowa Kasandry”, reż. Paweł Czarzasty, prod. Molo FX Paweł Czarzasty
Most”, reż. Izumi Yoshida, prod. Likaon
„Sacculina carcini”, reż. Kasia Nalewajka, prod. Joanna Wendorff-Ostergaard, ANIMA-POL

Nagrodami w pitchingu ANIMARKT będą: aport rzeczowy Centrum Technologii Audiowizualnych w wysokości 60 tys. zł, 30 tys. zł i 20 tys. zł, licencja programu Dragonframe 4 wraz z kontrolerem Bluetooth, a także Nagroda specjalna Ale kino+ - zakupienie praw do emisji na antenie kanału Ale kino+ filmu zrealizowanego na podstawie wybranego projektu prezentowanego w czasie pitchingu, Animation Kit od Animation Supplies oraz akredytacja na przyszłoroczne targi MIFA.

Obecność na ANIMARKT potwierdzili wysokiej klasy praktycy z wieloletnim doświadczeniem w pracy przy produkcji filmów animowanych: Kim Keukeleire – reżyser animacji i animator przy filmach Tima Burtona i Wesa Andersona, Tim Allen – animator zaangażowany w produkcję nagrodzonej Oscarem animacji „Piotruś i Wilk” w reżyserii Suzie Templeton, Wim Vanacker – scenarzysta, reżyser, konsultant scenariuszowy i kierownik projektu European Short Pitch, Nancy Denney-Phelps – historyk animacji i dziennikarka współpracująca z prestiżowym serwisem Animation World Network (awn.com), Peter Gottschalk – producent reprezentujący europejski kanał kulturalny ARTE i wielu innych.

Tematem przewodnim sekcji ANIMARKT TALKS będą w tym roku koprodukcje na rynku animacji. W panelu dyskusyjnym o wyzwaniach związanych z koprodukcjami i pułapkach, jakie mogą czyhać na producentów będą rozmawiać między innymi: Vladimír Lhoták z Fresh Films, producent czesko-francusko-niemieckiego pełnometrażowego filmu lalkowego „Even Mice Belong in Heaven”, a także Katarzyna Gromadzka z MOMAKIN, koordynująca pracę polskich artystów plastyków realizujących m.in. lalki animacyjne do powstającego w Meksyku filmu pełnometrażowego.

Temat koprodukcji będzie obecny również w prezentacjach wybranych projektów. Piotr Szczepanowicz – reżyser, scenarzysta i producent filmów animowanych oraz Zofia Jaroszuk – producent i kierownik produkcji ze studia Animoon przedstawią case study pełnometrażowego filmu lalkowego „Magiczna Gwiazdka Muminków”, który swoją kinową premierę będzie mieć w grudniu br. Film powstał jako koprodukcja fińskiego studia FilmKompaniett Alpha oraz polskiego studia Animoon.

W ramach ANIMARKT TALKS odbędą się również indywidualne spotkania z dystrybutorami, agentami sprzedaży, producentami i przedstawicielami nadawców. Wśród gości znajdą się reprezentanci m.in.: ARTE, nc+, TVP, Telewizji Puls, Seve Films, Artcam, National Film and Television School.

Z myślą o studentach i osobach rozpoczynających pracę przy produkcji filmów lalkowych odbędą się spotkania i warsztaty z wybitnymi praktykami. Zaangażowana w produkcję filmu „Nazywam się Cukinia” Kim Keukeleire, reżyserka animacji i animatorka lalkowa, w swoim wystąpieniu przybliży uczestnikom kulisy pracy w branży animacyjnej, podpierając się olbrzymim doświadczeniem podpowie jak skutecznie rozwijać swoją karierę i zdobywać angaże w największych europejskich produkcjach.

Na spotkaniu nie zabraknie wskazówek, jak współpracuje się z różnymi reżyserami oraz jak ona sama działa na planie jako reżyser animacji.